Wednesday, March 26, 2008

Benak Di Sarawak


Inilah gambar benak yang terdapat di bandar Sri Aman, Sarawak. Tiap-tiap tahun bandar ini menganjurkan Pesta Benak yang berjaya menarik puluhan ribu pelancong asing dan luar negara ke tempat ini untuk menyaksikan benak. Sri Aman merupakan satu-satunya tempat di Sarawak malah di Malaysia yang mempunyai benak.

3 comments:

Jack Sparrow said...

hi mr Tan u remember me about my old day in sri aman (1988--1991) i used to lepak-lepak watching the benak while i was teaching in SMK simanggang. If i got a chance i like to go there to trace my memory lane over there....ok, it is nice u start blogging, so the family can keep in touch with u.

KW TAN said...

Salam sajahtera Cikgu Zolkepeli,
Terima kasih cikgu kerana membaca dan memberi respon kepada blog saya.(I hope you don't mind if I address you 'cikgu' kerana bagi saya jika seseorang itu sudah menjadi cikgu, pangkat cikgu itu akan kekal selama-lamanya)
Sebenarnya cikgu, saya bukannya dari bandar Sri Aman. Saya sebenarnya berasal dari Bahagian Samarahan tetapi sudah lama bekerja dan berkhidmat di Bahagian Sibu. Sungguh gembira mendapat tahu bahawa cikgu juga pernah menabur bakti di Bumi Kenyalang khususnya SMK Sri Simanggang. Cikgu memang dijemput ke Sarawak sekiranya ada masa lapang pada masa hadapan.

Ahmad Kashfi said...

Aku tak pernah ke Sri Aman. Ke Sri Negeri adalah. Jadi kalau boleh letak peta sekali. Baru tahu kat mana letaknya.